Reklama | Kontakt |

V Letni Festiwal Małych Form

2008-08-01 - 2008-08-17
Pomożemy znaleźć nocleg
Data:   
Ilość nocy: 
  Ilość osób:



Powszechnie uważa się, że najlepszymi produktami eksportowymi brytyjskiej pop-kultury w latach 60. była sławna czwórka z Liverpoolu („The Beatles”), filmowa seria z Jamesem Bondem i grupa Monty Python.Ta ostatnia od momentu swoich narodzin wzbudzała często sprzeczne odczucia – od kultowego uwielbienia po pełną zgorszenia dezaprobatę. Choć komicy osobiście nie pojawią się w Polsce, to w Krakowie miłośnicy ich absurdalnego humoru mogą wybrać się na spektakl Adama Opatowicza. Prezentuje on dokonania brytyjskiej grupy w polskim wydaniu.

Skecze angielskich artystów w przezabawnym tłumaczeniu Tomasza Beksińskiego wystawione zostaną w ramach V Letniego Festiwalu Małych Form. Mimo trwającego w krakowskich teatrach sezonu urlopowego organizatorzy przeglądu postanowili spełnić oczekiwania teatromaniaków, którzy nie potrafią żyć bez najstarszej sztuki widowiskowej nawet podczas wakacji. Ta niezwykła propozycja jest okazją do obejrzenia spektakli, kabaretów i recitali znanych gwiazd teatralnych i muzycznych. A wszystko to pod adresem – ul. Sarego 7, gdzie mieści się kameralna scena Bagateli.



Festiwal zostanie zainaugurowany 1 sierpnia przez Przemysława Brannego. Wprowadzi widzów w atmosferę przedwojennych piosenek. Na Małych Formach wystąpią również m.in.: Basia Stępniak-Wilk – artystka kabaretowa ze swoją ostatnią płytą „Obce kraje”, Marcin Kwaśny znany przede wszystkim z filmu „Rezerwat” Łukasza Palkowskiego, Małgorzata Zajączkowska czy też Maria Seweryn. Na zakończenie widzowie obejrzą wspomniany prowokacyjny cyrk Monty Pythona. Po każdym spektaklu organizatorzy zapraszają na spotkania z artystami.

PROGRAM

# Przemysław Branny – recital, 1 sierpnia, g. 19.30; zespół w składzie: Wojciech Marcinowski (skrzypce), Jerzy Kluzowicz (instrumenty klawiszowe), Marek Olma (perkusja), Wiesław Murzański (kontrabas)
Na recital składają się uznawane za najpiękniejsze polskie utwory o miłości. Kompozycje m.in. Zygmunta Koniecznego, Andrzeja Zaryckiego czy Ewy Korneckiej wprowadzają w świat muzyki z przedwojennych filmów, najsłynniejszych piosenek z niezapomnianych rodzimych kabaretów. Aktor przypomni również piosenki polskich artystów, którzy niedawno od nas odeszli...

# „Raj Eskimosów, czyli Audiencja III” B. Schaeffer, 2 sierpnia, g. 19.30; reż. B. Symotiuk; obsada: A. Michalska, M. Wiercichowski; muzyka: M. Cellmar
Spektakl składa się z krótkich scen, w których kontakt między mężczyzną a kobietą rozgrywa się na różnych płaszczyznach. Każda ma odrębny temat, ale wszystkie są pełne humoru. Błyskotliwie zmieniają się kreowane przez aktorów postacie. Mężczyzna gra kompozytora, pisarza, aktora, poetę, pedagoga, zaś kobieta: uczennicę, gospodynię, intelektualistkę, aktorkę, damę. Między Nią a Nim powstaje wiele relacji. Bohaterowie to górują nad partnerem, to ulegają mu, prowadzą ze sobą walkę, w której konflikty są jednak szybko zażegnywane...

# „Nienawidzę” M. Koterski, 3 sierpnia, g. 19.30; reż. Ł. Palkowski; obsada: M. Kwaśny
Barwne dialogi, znane częściowo z ekranowych hitów autora scenariusza („Nic śmiesznego”, „Dzień świra”), nabierają szczególnej mocy dzięki żywej interakcji z aktorem. Monodram jest sceniczną analizą kondycji polskiego inteligenta, który swoją wrażliwość zamienił na frustrację i który zastyga w ciągłym narzekaniu, marnując energię potrzebną do zmiany. Tyle że tym razem Miauczyński „dostał” twarz Marcina Kwaśnego.

# „Moja mama Janis”, 7 sierpnia, g. 19.30; opieka reż. R. Klynstra; obsada: J. Litwin-Sarzyńska; zespół muzyczny w składzie: T. Mackiewicz (klawisze), M. Słomiński/S. Narożny (perkusja), J. Pęczak (gitara solowa), J. Witaszek (gitara basowa), T. Bielecki (harmonijka ustna)
Bardzo osobiste, momentami tragiczne i do bólu szczere wyznania, a przy okazji portret współczesnej kobiety. Ten spektakl próbuje zmierzyć się z muzyką Janis Joplin i... z realizacją marzeń. Można w nim usłyszeć 16 utworów Joplin po raz pierwszy przetłumaczonych na język polski przez Maciejkę Mazan oraz Daniela Wyszogrodzkiego.

# „Utwór sentymentalny na czterech aktorów”, 8 sierpnia, g. 19.30; reż. P. Cieplak; obsada: A. Krawczuk, M. Perchuć, R. Rutkowski, M. Wierzbicki; muzyka: SzaZa (Szamburski i Zakrocki)
„Historie są opowiedziane bez słów – za pomocą ciała i gestu. Świat stworzony na scenie to skomplikowana papierowa rzeczywistość ze snu, bez komputerów i nowoczesnej techniki. Zaskakuje strukturą oraz precyzją puszczonej w ruch maszynerii teatralnej” – jak przedstawiają twórcy.

# „Kamienie w kieszeniach” M. Jones, 9 sierpnia, g. 19.30; reż. K. Stelmaszyk; muzyka: J. Duszyński; obsada: R. Rutkowski, M. Wierzbicki
Do małej irlandzkiej wioski przybywa ekipa z Hollywood, aby kręcić film z udziałem miejscowych statystów... Z pozoru banalna historia o marzycielach obserwujących zderzenie sławnych i bogatych z zakompleksioną prowincją. Niezwykła jest jednak forma spektaklu. W zamyśle autorki w sztuce występuje tylko dwóch aktorów, którzy odgrywają kilkanaście postaci, m.in. amerykańską gwiazdę filmową, nastoletniego buntownika czy zblazowanego reżysera.

# „Kobiety w sytuacji krytycznej”/Bombshells J. Murray-Smith, 10 sierpnia, g. 19.30; reż. K. Janda; muzyka i opracowanie piosenek: J. Bogacki; obsada: D. Pomykała, J. Pokojska, M. Zajączkowska, M. Seweryn, L. Stanisławska oraz J. Bogacki
„Bombshells” to przebój londyńskich teatrów, który w Polsce wyreżyserowała Krystyna Janda. Na spektakl składa się pięć monologów i pięć różnych głosów, w których autorka – Murray-Smith – przełamuje stereotypowy obraz współczesnej kobiety, ukazując jej prawdziwe, często tragikomiczne, choć i wzruszające oblicze. Bohaterkami są: przyszła panna młoda, młoda matka, samotna wdowa, porzucona przez męża zapalczywa hodowczyni kaktusów i piosenkarka.

# „Obce kraje” – recital Barbary Stępniak-Wilk, 14 sierpnia, g. 19.30; zespół: P. Solecki (fagot), M. Braszak (kontrabas), M. Bazela (fortepian), K. Cyran (gitara)
Spotkanie z piosenką, w której najważniejszy jest tekst, a żadne słowo nie znalazło się w nim bez przyczyny. Obok nierzadko gorzkich refleksji pojawiają się tutaj również utwory dowcipne, będące efektem współpracy autorki z krakowskimi scenami kabaretowymi. W recitalu nie brakuje przebojowej „Bombonierki” i przewrotnej „Wiośnie nie”. Do tego ciekawi muzycy i atrakcyjne instrumentarium: brzmienie gitary, kontrabasu i fagotu interesująco kontrastuje z krystalicznym, jasnym głosem śpiewającej poetki.

# „Białe drzwi” S. Mrowińskiego, 15 sierpnia, g. 19.30; reż. S. Mrowiński; obsada: T. Sosna-Sarno
Główną bohaterką sztuki jest kobieta świadoma, zwycięska i wyzwolona, choć boleśnie doświadczona przez życie. Sens „Białych drzwi” zamyka się w pozornie prostej prawdzie: najważniejszym uczuciem jest wewnętrzna gotowość do ofiarowania drugiemu człowiekowi miłości, bez której tak trudno żyć.

# „Piaskownica” M. Walczak, 16 sierpnia, g. 19.30; reż. G. Chrapkiewicz; obsada: A. Guzik, T. Drabek; muzyka: wybrane utwory z płyty Marii Peszek „Miasto-mania”.
Tajemnica tego tekstu polega na jego uniwersalności – dotyczy bowiem kondycji współczesnego człowieka bez względu na płeć, pozycję społeczną czy narodowość. To utwór na wskroś współczesny: bohaterowie, bez względu etap życia, który przeżywają, myślą o sobie poprzez mity kultury masowej. Specyficzna poetyckość utworu połączona z jego niezwykłą teatralnością, stwarza wiele możliwości interpretacyjnych. „Dla mnie tytułowa piaskownica – mówi reżyser – to arena życiowej walki, nie tylko między płciami. To przestrzeń międzyludzkiej rywalizacji o wszystko, o przewagę nad drugim na każdym polu”.

# „Latający Cyrk Monty Pythona”, 17 sierpnia, g. 19.30; reż. A. Opatowicz, obsada: S. Popławski, B.M. Bania, T. Grochowski, R. Olszewski, P. Półtorak oraz gościnnie: P. Chomczyk, P. Szekowski; opracowanie muzyczne i akompaniament: R. Kozakiewicz; przekład tekstów: T. Beksiński; przekład piosenek: F. Łobodziński
„Monty Python nie znał żadnych świętości, ośmieszał absolutnie wszystko. W dziedzinie sztuki to zjawisko niezwykłe, wręcz sport ekstremalny, puszka Pandory pełna dowcipów, które się nie kończą” – mówi Adam Opatowicz – reżyser spektaklu. Fundamentem spektaklu są piosenki, które reżyser wybrał z kilkudziesięciu programów brytyjskiej grupy. Mocno prowokujące utwory przeplatane są skeczami komików. Spektakl dla dorosłych.

www.bagatela.krakow.pl
Bilety w kasie Teatru Bagatela w dniach 30-31 lipca, g. 15.00-19.00 (ul. Karmelicka 6) oraz na godzinę przed każdym spektaklem na Scenie na Sarego 7. Rezerwacja biletów: 012-422-66-77.

Podkategorie
Narodowy Stary Teatr Krakowski Teatr Scena STU Teatr Bagatela Teatr Ludowy Teatr im. J. Słowackiego Teatr KTO Teatr Groteska Teatr Nowy Scena Moliere Teatr Łaźnia Nowa PWST Krakowski Teatr Faktu Scena Teatru Zależnego Teatr Słowa i Tańca JK Loch Camelot Teatr Stygmator Piwnica Pod Baranami Kabarety Centrum Kultury "Dworek Białoprądnicki" Centrum Sztuki Współczesnej "Solvay" Teatr Piosenki w Centrum Teatr Figur Kraków Śródmiejski Ośrodek Kultury
   R E K L A M A
 
 
Firma Wirtualny Turysta (www.wirtualnyturysta.com) współpracuje z wieloma organizacjami branżowymi przy promocji ważnych wydarzeń związanych z Krakowem. Jeśli jesteście Państwo zainteresowani wykorzystaniem naszych możliwości do własnych celów marketingowych lub zamieszczeniem informacji o wydarzeniach na naszych stronach internetowych, prosimy o przesłanie informacji na adres events@krakowlife.pl.
 
Archiwum Wydarzeń w Krakowie

Warning: copy() [function.copy]: Filename cannot be empty in /home/wirtur/domains/krakowlife.pl/public_html/template/php/connect_baza8.php on line 1
Przewodnik po Krakowie - Informacje dla Turystów Kraków

Informacje o Krakowie

Mapa Krakowa

Mapa Kraków

Mapa Krakowa

Mapa Krakowa z mozliwością znalezienia hoteli, tanich noclegów oraz najcekawszych zabytków.